10 “zenových” pravidel pro zdraví, krásu a fit postavu

Zdravá krásná moderní žena – podle východní medicíny
Tato pravidla jsem pro vás sestavila na základě svého know how z orientálních nauk (TČM, ayurvédy a dalších), praxe s klientkami a vlastní zkušenosti. Vyzkoušejte si sama, jak pozitivně začne vaše tělo reagovat, když ho správně nakrmíte, dáte mu kofein v limitovaných dávkách a začnete efektivně cvičit.

Stačí i 3 změny a váš život bude jiný – lepší!

 

Dobrá kondice: 5 pravidel, jak ji získat (nebo udržet)

1. Nepřepínejte se v práci (asi nemusím zmiňovat, jak škodlivý je ustavičný stres) ani v soukromém životě (sem patří neustálý společenský život bez možnosti popracovního odpočinku, „hrocení“ domácích prací, ničení těla intenzivním cvičením a podobně). Proč je to tak důležité? Fyzické vyčerpání, starosti, pocity ublížení, obavy a smutek oslabují ledviny – naprostý základ životní vitality. Zloba, vztek a frustrace zase poškozují játra – orgán s nesmírně důležitými mnohostrannými funkcemi. Obecně řečeno, každá negativní emoce se projevuje jako určité tělesné nepohodlí (akutní / chronická bolest, svědění kdekoliv na těle; pupínky / opar / vyrážka na tváři) nebo – ve vygradovaném stádiu – jako nemoc.

2. Dejte přednost umírněnému pohybu několikrát týdně (protahovací posilovací cvičení – pilates, joga, tai či; individuální tanec, svižná procházka, běžky, plavání) místo nárazových sportovních aktivit (squash, spinning). Pravidelné cvičení zázračně rozproudí stagnaci životní energie! Utlumená energie se projevuje kupříkladu jako bolavá / zablokovaná záda, nadbytečná hmotnost, menstruační potíže, neplodnost.

10 zenových pravidel pro vaše zdraví, krásu

3. Neužívejte hormonální antikoncepci. Dávejte co nejčastěji od těla pryč všechny ostatní (hormonální) disruptory – pc, tablet, mobil, elektronický budík. Velikým narušovatelem je také televize puštěná „jako kulisa“ (zvláště u jídla).

4. Každý den si udělejte čas sama na sebe. Relaxujte opravdově – bez časopisů, knih, elektromagnetických zařízení. Regenerujte psychiku – praktikujte cvičení, která vám pomohou zklidnit emoce a myšlenky. Alespoň do té míry, aby vás „šrotující mozek“ nerušil od klidného spánku.

5. Nemyslete na minulost, nespekulujte o budoucnosti. Sice si to neuvědomujete, ale vaši energii to obrovsky odčerpává. Žijte tím, co se ve vašem životě děje teď! Nenechte přítomnost unikat mezi prsty! Netříštěte svoji energii věnováním pozornosti okolnostem, které nemůžete ovlivnit (teroristickému útoku, zemětřesení, politickému převratu na druhém konci světa, chování prezidenta Zemana…). Pokud nejste požádána o radu, neplýtvejte úsilím strkáním nosu do záležitostí ostatních lidí.

 

Štíhlé zdravé tělo: 5 pravidel pro jídlo a pití

1. Nekuřte nebo alespoň srazte počet cigaret. Kouření z pohledu tradiční čínské medicíny (TČM) „vysušuje“ Jin plic a ledvin a poškozuje krev. Alkohol pijte sporadicky v malých dávkách. Obdobně pro černou kávu a černý čaj. Alkohol, káva i černý čaj způsobují podle TČM nezdravý vzestup energetického aspektu Jang. Ženy tyto stimulanty většinou tělesně snášejí hůře než muži.

2. Stravujte se s ohledem na roční období. Ozdravte svůj jídelníček tak, aby vyhovoval vašim tělesným predispozicím a jídlo vás posilovalo, ne oslabovalo. Nevíte-li si rady, kontaktujte mě.

10 zenových pravidel pro vaše zdraví, krásu

3. Nevynechávejte snídani (tipy na snídaně, které můžete jíst po celý rok, naleznete v mých článcích s jídelníčkem na mém webu). Pokud ráno nemáte hlad, dejte si jablko nebo sezónní ovoce. I to se počítá jako ranní jídlo :-) Je to lepší, než prázdný žaludek.

A pozor, nyní to DŮLEŽITÉ: Ke každému obědu a večeři snězte dostatek něčeho zeleného (příklady: salátové listy: polníček, baby špenát; čerstvé bylinky: petrželová nať, avokádo, salátová okurka, klíčky)!

4. Mléčné výrobky konzumujte v malém množství. Sem tam jeden kvalitní bílý jogurt a trochu mléka do kávy jsou tolerovány. Důležité je nepřejídat se každodenně jogurty, tvarohy a sýry. A opravdu raději vůbec nepijte nápoje typu Activia!

5. Většina mých klientek vypije za den docela dost tekutin. Přesto je jejich pitný režim nevyhovující. Jak má vypadat správný pitný režim? Pijte nejlépe přes noc odstátou nebo filtrovanou vodu pokojové teploty. Nestavte svůj pitný režim na pití čajů, hlavně ne sáčkových ovocných typu Pickwick, Jemča, Teekane. Jinými slovy, obyčejná neperlivá voda = základ pitného režimu pro každý den. Sem tam můžete přidat minerálku, Vincentku. Pokud je vám často zima, popíjejte teplou nebo horkou vodu.

 

Přeji vám, aby pro vás tato pravidla byla přínosem a aby se vám dařilo žít váš život opravdově se vším, co k němu patří!

 

Tereza Solilová

 

Tereza Solilová
odborný poradce pro výživu a zdravý životní styl

www.zdrave-ziti.cz

 

Ženy ženám

Blog Ženy ženám je prostorem pro inspirativní články našich lektorek a dává prostor také dalším autorkám ke sdílení svých zkušeností.
Společně se tak můžeme dělit o rozmanitou ženskou moudrost a každá z nás se může stát ženou, kterou chce ve svém životě vidět.
Blog Ženy ženám je prostorem pro inspirativní články našich lektorek a dává prostor také dalším autorkám ke sdílení svých zkušeností. Společně se tak můžeme dělit o rozmanitou ženskou moudrost a každá z nás se může stát ženou, kterou chce ve svém životě vidět.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů