Blog / Jak jsem zhubla 6 kilo za 2 měsíce

aneb Tvá vysněná postava začíná ve Tvé mysli

Tolik ožehavé téma… a přeci pořád hledáme správné cestičky.
A ono je to tak jednoduché!! Mně se podařilo zhubnout 6 kilo za dva měsíce! Jde to!

 

Všechno začíná v první řadě v hlavě

To je třeba si uvědomit jako první věc, než s čímkoliv začneš… Možná se budeš divit, ale je to tak. Nejprve musíš chtít a pak se najdou ty správné cesty, které Tě k vysněnému cíli dovedou. A můžeš chtít cokoliv. Ne jen zhubnout přebytečná kila a cítit se tak lépe.

Pro úplný začátek doporučím jednu důležitou věc pro kvalitní hubnutí, aby se kila nevracela.

MILUJ SVÉ TĚLO

Jak zhubnout 6 kilo za 2 měsíce

 

Jednoduše si nestěžuj, že máš divný nos, velké břicho… Vše začíná v mysli tak, že začneš své tělo milovat, ať je jaké je. A pak to půjde mnohem snáz. Tělo Ti pomůže k vysněné dokonalosti. Pokud nevíš, jak své tělo milovat, jak to vůbec dělat? Vždyť nás to nikdo neučil. Ve škole už vůbec ne. Tak doporučuji zakoupit knihu (nebo půjčit v knihovně) Miluj své tělo od Louise Hay. Vše se dá naučit, pokud doopravdy chceš a nejsou to jen řeči, že chceš shodit. 🙂

Je to sedm let zpátky, co jsem maturovala. V té době jsem ještě neměla auto, takže už jenom dvacetiminutová cesta ze školy na autobus dala mému tělu dost dobrého. A také dvě hodiny tělocviku týdně byly fajn. Avšak potom, co jsem nastoupila do práce a začala dělat „sedavou“ práci v kanceláři u počítače, se mé tělo začalo rychle měnit. K horšímu. Začalo ukládat tuky – rychle… A ještě když jsem si pořídila auto, tak už jsem chodila maximálně z auta do auta.

Jistě to většina z vás, milých čtenářek, znáte sama. Ubývá času na pohyb, z práce se vracíte unavené a „dokopat“ se do nějaké fyzické činnosti dá hodně zabrat, a tak se to snažíte napravit alespoň o víkendu nějakým výletem, procházkou, plaváním… Na co je čas. Zkrátka být v pohybu. Ale ono to nestačí.

 

Jedla jsem ve fast-foodech…

Přes den jsem se dřív stravovala ve fast-foodech. Jedla smažené a ráno si s radostí dopřála něco sladkého, či bílé pečivo. Do práce jsem si vařila minimálně. No a večer jsem si klidně udělala těstoviny nebo hranolky. Ty největší zabijáky postavy a ještě když je konzumujete v pozdních večerních hodinách…

A tak jsem postupně začala zjišťovat, že má postava už není to, co bývala, ale hlavně jsem čím dál častěji uvědomovala, že mám méně energie, protože když jsem odmaturovala, měla jsem hezké tělo (i když jsem si na něj už tenkrát stěžovala) a energie na rozdávání. Postupně jsem však začala přibírat na váze. Důvodem byl nedostatek pohybu, jak už jsem zmínila, stresová práce a nesprávné stravovací návyky. Jedla jsem ve spěchu, velké porce, smažené pokrmy a nevadilo mi si uvařit jídlo v devět večer a klidně hranolky. To se někde musí odrazit a většinou na našem TĚLE.

Možná vám můj příběh připomíná ten váš...

Jak jsem zhubla 6 kilo za 2 měsíceA tak jsem si koncem minulého roku uvědomila jednu zásadní věc – musím s tímto životním stylem přestat. A začít jíst zdravě. Ale jak? Jak jít s váhou dolů? Jsem totiž ten typ člověka, který potřebuje v tomto směru vedení.
A tak jsem se chytla příležitosti, kdy mi blízká kamarádka v březnu tohoto roku řekla, že jde do „sacharidových vln“. Jedná se o úpravu stravy tak, že máte na čtyři týdny sestavený jídelníček a ten je daný na míru vaší váze.

Jde tam o přidělené množství sacharidů (cukrů) na každý jednotlivý den, kdy v pondělí máte nejmenší dávku sacharidů (50 g) a v neděli končíte na dávce 300 gramů. Přičemž celý týden jíte hlavně žitný chleba, vajíčka, lososa, kuřecí maso, tuňáka, malé množství brambor, těstovin (k obědu)… Vždy je to rozděleno do jednotlivých dnů, abyste naplnily danou dávku na každý den. A dodržujete stravovací režim tak, abyste pozřely 5 jídel denně, aniž byste hladověly. Protože kdybyste hladověly, je něco špatně a musíte zvýšit přísun živin.

Možná mnozí z vás namítnete – zas nějaká dieta, kde jde o „jojo efekt“, kdy s takovou stravou skončím, tak mám kila zpět. To se mně nestalo, protože jsem měla v hlavě, že se chci přiblížit k tělu, které jsem měla před sedmi lety.

 

Za tři týdny šla tři kila dolů

Ty jsem si udržela a jdu postupně ještě níž. Dva měsíce utekly a držím si šest kilo dole.
Ale jak jsem předeslala na začátku, není to tak o nějaké „dietě“, ale hlavně o vás. Zda OPRAVDU chcete! Máte v hlavě daný cíl 🙂

 

Co mi toto „třídění sacharidů“ dalo?

  • snídám v klidu u stolu a vychutnávám si jídlo. I u oběda se zastavím, věnuji se jen pokrmu. Člověk si to víc užije 🙂
  • uvědomila jsem si, že je důležité jíst po menších porcích (5 jídel denně) a jíst správně
  • sacharidové vlny mi pomohly do mého jídelníčku zařadit zeleninu, kterou jsem předtím jedla jen minimálně
  • přiznala jsem si, že když mám chuť na čokoládu, tak si ji prostě dám bez výčitek, ale nepřejídám se tím /občas je třeba zhřešit/
  • poslední přílohu si dám k obědu, výjimečně k večeři (třeba jednou za měsíc)
  • nejím bílé pečivo (ani vícezrnné, protože obarvený tmavý rohlík ještě neznamená, že je vícezrnný), jen žitný chleba nebo tvrdé plátky (Wassa)
  • ovoce jím do 14hodiny a pak už jen zeleninu
  • snažím se dodržovat svačiny, kdy si dám dopoledne mezi snídaní a obědem třeba banán, kefír, jahody, kiwi, a odpoledne mezi obědem a večeří zeleninu či Wassa tvrdé plátky se šunkou
romca-sedlackova-2010

Já v roce 2010

romca-sedlackova-2014

Já v roce 2014

Takže ono to není až tak o tom „hecnout se“ a jít hubnout.
Ale vědomě jíst správně.

Správné potraviny, které tělu neškodí. Dřív jsem měla jako velkou pochutinu nudle z číny. Dnes si je dám opravdu výjimečně a už mi to ani moc nechutná… Zato si velmi pochutnám na rybě typu losos nebo tuňák, což jsem dřív v jídelníčku vůbec neměla. Může to být dokonce zábava, když si nahradíte potraviny z minulosti těmi správnými. Zaručuji vám, že se budete cítit lépe a také lépe vypadat.

Celé je to o tom přemýšlet nad tím, co jím. Zda je to pro mé tělo přínosné.
Kolik toho jím a taky zda jím často. Celý den být o hladu a najíst se až dorazím domů z práce, je naprostá hloupost, tím svému tělu nepomůžu! Naopak!

Snídejte, svačte, obědvejte, svačte, večeřte…

Moc mě potěšila kamarádka, která mi řekla, že už je to na mě vidět.
I když to nedělám pro druhé, nebudu se tajit tím, že mě to nepotěšilo 🙂

 

Romča Sedláčková

autorka e-booku 10 tipů, jak získat vysněného partnera
www.romcasedlackova.cz

 

Další články v kategorii

Vaše příběhy Zdraví
Přidejte se do diskuze
  1. Alenka napsal:

    Ahoj, jím zdravě už nějakou dobu chodím cvičit když je čas, všude se mi podařilo hubnout jen ne na bříšku. Moje dobrá kamarádka mi doporučila fitness korzet z eshopu http://korzetynahubnuti.cz/home/12-korzet-na-hubnuti-cerny.html a za necelý měsíc jsem zhubla přes pas víc jak 6 cm. a zmizela mi bolest zad. určitě doporučuji. osobně používám fitness korzet

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.