ŽENA: 11 „značkových“ odpovědí

Značka je příběh, který stojí hned za vaším jménem. Je to vše co děláte, říkáte, jak přemýšlíte. Je to váš život sám o sobě. Značka není jen logo nebo nějaký klikyhák. Značku má každá živá myslící bytost. A ta, která ji nemá, je snadno zaměnitelná. Zůstává v davu a přehlédne se.
Pokud chcete být nezapomenutelní, musíte být sladěni i se svým příběhem.
A pokud podnikáte, je to nutnost pro váš úspěch.

  • Jak mohou ženy vytvářet svou osobní i profesní značku?
  • Jak se prosadit v moderním světě jako žena?
  • Jak využít to nejlepší ze sebe a rozzářit se pro všechny okolo?

 

4 otázky pro Alici Kirš

zakladatelku projektu Ženy ženám a autorku knihy 17 tváří ženy

Alice Kirš1) Jaký je tvůj příběh ve 3 větách?
Na obal své knihy 17 tváří ženy jsem napsala tohle (a mám pocit, že mě to stále vyjadřuje): Alice je žena, která svým velkým srdcem, otevřeností, lehkostí, citlivostí, originalitou a důvtipem boří staré hranice a vytváří neomezený prostor pro růst. Je zakladatelkou a kreativní ředitelkou organizace Ženy ženám®, platformy, která vytváří vzdělávací programy, semináře a produkty pro ženy, které chtějí být spokojené, naplněné, zářivé a bohaté a mít fungující, vědomý a láskyplný vztah k sobě, svému tělu, mužům, rodině a svým blízkým.

K tomu bych doplnila, že jsem vášnivou kuchařkou, cestovatelkou a milovnicí krásy, vkusu a zvířat :).

2) Pamatuješ si na chvíli, kdy ses rozhodla, že se staneš úspěšná?
Nepamatuju. Sama sebe vnímám jako úspěšnou, když se mi daří zhmotňovat mé sny a cíle, naplňovat má rozhodnutí. Tento postoj mám asi odjakživa, takže jsem úspěšná odmalička. S tím rozdílem, že až v posledních letech přebírám za svá rozhodnutí, tedy i úspěch, plnou zodpovědnost. Pochopila jsem, že si svůj život tvořím sama a jen na mě záleží, jaký bude. Od té doby se mi daří mé sny a cíle zhmotňovat s větším úspěchem.

3) Když si představíš svoji značku, co o ní budou vyprávět tvoje vnoučata?
Budou si vyprávět, že babička Alice byla velmi kreativní, nekonvenční a úspěšná, že pro ni nic nebylo problém, že byla akční a milující, velmi originální. Byla to žena, která si vždycky šla svou vlastní cestou navzdory tomu, co si o ní společnost myslela a povídala.

4) Jaký mýtus o budování značky jsi zbořila?
Nevím jestli se mi ho už podařilo zbořit 100%, ale vím, že bourám mýtus, který je o tom, že musím být „hodná holka“, abych nezklamala a nepřišla o své příznivce, fanynky i přátele. A také bourám mýtus, že je špatné říct NE lidem, které mám ráda, když má cesta vede jinudy.

Další odpovědi k tématu značky a ženy jsou ve video-rozhovoru >>>

 

7 otázek pro Tomáše Lukavce

brand managera, podnikatele a kouče, autora knihy Jsi značka!

Tomáš Lukavec1) Jak vnímáš rozdíly podnikání žen a mužů?
Nemyslím, že se ženy či muži v něčem výrazně v podnikání liší. Zároveň nevěřím, že trendy v podnikání určují muži. Představa žen, že je třeba se „pomužnit“ či „přitvrdit“, aby jejich byznys fungoval, se v mém vnímání budování značky nepotkává s úspěchem. Autenticita je to, co dělá z mužů i žen skutečné profesionály.

2) Jak se Ti pracuje se ženami – oproti spolupráci s muži?
Tato otázka velmi svádí k standardní odpovědi, se kterou se ve své branži setkávám – ženy více pečují a muži jsou lovci. Že ženy jsou zaměřené na emoce a muži jdou po výsledcích. Ale z mé praxe znovu vychází, že tomu tak není. Ženy svou péčí a tvořivou silou produkují neuvěřitelné výsledky a muži dokáží nadchnout vyprodané haly. Při budování osobní značky je důležité si uvědomit, že lidé nehodnotí vaše pohlaví, ale vaše činy.

3) Co nejvíc řeší ženy při budování osobní značky?
Ženy, na rozdíl od mužů, se více zajímají o možnosti budování své značky v období těhotenství a mateřství. Bojí se, že ztratí své postavení a že jejich osobní značka zhasne. Obávají se také návratu do společnosti či do pracovního procesu po mateřské dovolené. Naštěstí žijeme v době, ve které lze budovat osobní značku konzistentně a neustále – například díky internetu. Velmi úspěšné ženy jsou také skvělými „vztahovými“ stratégy – ptají se mě, jak budovat svoji značku, aby z toho měl prospěch i manžel, či aby podepřely jeho postavení na trhu. To jsem u mužů tolikrát nezažil.

4) Čím Tě ženy podnikatelky nejvíc překvapují, a proč?
Ženy podnikatelky mne neustále překvapují svou houževnatostí a vysokou mírou flexibility. Občas opravdu nerozumím mužům, kteří vyvěšují inzeráty typu: „Hledám někoho do týmu, kdo není na mateřské a nestará se o děti.“ Je potřeba si uvědomit neuvěřitelný potenciál žen, obzvláště matek, které se stávají skutečnými experty na komunikaci díky zkušenostem s dětmi, které řvou, když se to nejméně hodí či se pokakají, když maminka nemá náhradní pleny.

5) Co obecně ženám nejvíc chybí k úspěchu v mužském světě?
Myslím, že největší chybou je, když ženy v mužském světě zapomínají na to podstatné – na svou ženskost. Představte si firmu, v které jsou ve vedení ženy. Je tohle snad důvod pro to, aby se muži na nižších pozicích chovali zženštile a jemně? Ne. O to větší by to byl úraz, kdyby všichni byli na stejné úrovni a dělo se to. Otázka pohlaví v budování značky nehraje přílišnou roli. Kdyby se Gándí narodil jako žena, nosil by místo trenek kalhotky. Kdyby se Matka Tereza narodila jako muž, holila by si vousy. Nic víc, nic míň.

6) Tři věci, na které se mají ženy zaměřit, aby uspěly?
Ženy by se měli především zaměřit na sebe, bez ohledu na společenské normy či prostředí, v kterém vyrůstaly. Bohužel některé výchovné metody stylizovaly ženy do rolí panenek či těch hodných holčiček, které přeci nezlobí. Podle mě by ženy měli zlobit, a hodně. Mají přeci světu co nabídnout. A trochu vášně nikdy neuškodí.

7) Co děláš ty sám každý den pro svůj úspěch?
Baví mě studovat lidi a jejich příběhy. Už jako malý kluk jsem byl posedlý celebritami, stříhal si články z novin a hodnotil jejich image a významnost. A pak každý den dělám jen to, co bude dávat smysl i ten příští den. Tohle když dodržujete celý život, nemůžete litovat včerejška.

 

Jak si vytvářet svou značku? Podívejte se na Tomášova videa

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *