Příprava na jaro začíná v zimě!

zdravá strava

I přesto, že všude kolem leží sníh a zima je v plném proudu, přesuňme se na chvíli, alespoň v myšlenkách, o pár měsíců vpřed.

Proč vás přepadá jarní únava?

Vždyť jaro je období, kdy se všechno probouzí, pučí, roste, rodí se, zpívá a raduje. Jaro je plné života! Únavu v něm nenajdeme. Co tedy jarní únavu způsobuje a jak jí předcházet?

Během zimy zanedbáváme naše tělo

Jarní únava přichází nejčastěji proto, že jsme naše tělo zanedbávali během zimy. Nedbali jsme na pravidelný přísun tekutin a čerstvého ovoce a zeleniny. Jedli jsme jídla tučná, sladká a moučná, pili více alkoholu. Nevěnovali jsme dostatek času pohybu, netrávili jsme pravidelně čas venku na čerstvém vzduchu a na slunci.

Naše tělo „mele“ z posledního. Došly mu rezervy, které si nastřádalo v létě (ovšem pokud jsme mu dopřáli kvalitní palivo). A tak se po zimních plískanicích vrháme na jarní očistné kúry. Odlehčíme jídelníček, vyloučíme mléčné výrobky, cukry a pšenici, pijeme všelijaké čistící čaje, jaterní čaje, odkyselující čaje, začneme chroustat naklíčená semena, kupujeme přípravky, které nám od jarní únavy zaručeně pomohou.

A čekáme na zázraky. Čekáme dva dny, tři dny, někteří vydrží čekat pět dní. Ani po pěti dnech se však žádné zázraky nedějí. Únava neodchází. Naopak se objevuje nadýmání, sem tam nějaký pupínek, nervozita a další únava! Cítíme se ještě hůř než na začátku čištění. A tak toho necháme a vrátíme se ke svým starým stravovacím návykům.

Trpělivost růže přináší

Je nemožné, aby se naše tělo po měsících zanedbávání pročistilo a zregenerovalo za týden! Navíc nárazová očista těla je často spojena s nepříjemnými projevy, jako je nadýmání, únava, bolesti hlavy a tvorba pupínků. Všechny tyto nepříjemnosti jsou způsobeny vylučováním škodlivin.

Jestliže nejsme dostatečně trpěliví a brzy se vrátíme ke svým starým zvyklostem, vezmeme našemu tělu šanci na vyloučení odpadů a ty pak zůstanou v našem těle usazené dál. Únava se potom neobjevuje pouze na jaře, ale v průběhu celého roku.

Jak předcházet jarní únavě?

Dávejte svému tělu to dobré pravidelně celý rok, protože špatné stravovací návyky, nedostatek tekutin a nepravidelná pohybová aktivita nás provázejí během celého roku, ne jen v zimě. Stanovte si dílčí, malé cíle, které začnete aplikovat hned.

Pitný režim, ovoce a zelenina

Velmi zásadní je pitný režim. Vytvořte si rutinu a hned ráno než začněte snídat, vypijte dvě sklenice vody. Nejlépe teplé s pár kapkami citrónu nebo s nabobtnalými chia semínky. Teplou vodu doporučuji popíjet i během dne, protože se tak tělo nemusí vypořádávat se zahříváním organismu.

Pamatujte, že vaše tělo vyloučí denně 2500 ml tekutiny a to, i když nebudete nic pít. Proto si pohlídejte, abyste minimálně těch 2500 ml vypili. I v zimě jezte pravidelně ovoce a zeleninu. Zejména ty druhy, které si lidé dříve uskladňovali ve sklepě. Základ tedy tvoří jablka, hrušky, mrkev, cibule, česnek, červená řepa, zelí syrové i kyselé.

Zelenou barvu je vhodné doplnit špenátem, rukolou nebo sladkovodní řasou chlorellou. Zelená uvnitř nás totiž rozzáří i navenek a systematické čištění střeva pomocí vlákniny nás zbavuje nánosů, které si ve střevě tvoříme v důsledku více tučných, sladkých a moučných zimních jídel.

Nezapomeňte na pohyb na čerstvém vzduchu!

A na co bychom rozhodně neměli zapomínat? Na pohyb na čerstvém vzduchu! Ti z vás, kdo nejste milovníci zimních sportů, choďte na procházky nebo zkuste běh. Možná vás překvapí, jak krásně se v zimě běhá! Vyrazte ven minimálně 2x týdně alespoň na 40 minut.

Užívejte si zimního období. Zpomalte, zdravě jezte, dbejte na pravidelný pohyb, více relaxujte a déle spěte. Na jaře pak budete stejně dynamičtí a rozkvetlí jako jaro samo.

Hana Panáčková

Jsem Žena a baví mě zkoumat a poznávat tajemství a kouzla ženství. Ráda šířím mezi další ženy své zkušenosti a těší mě, když je inspiruji ke změně v přístupu k sobě samé. Vystudovala jsem fyzioterapii a praxe mě naučila dívat se na lidské tělo jako na celek a nad příčinou problému přemýšlet v širších souvislostech. Mým zájmem je oblast pánevního dna. V e-booku zdarma Síla na dně jsem shrnula své poznatky o této oblasti. Jsem také autorkou e-booku Detoxikace v praxi a on-line programu zdarma Přirozené očistné mechanismy.

Ženy ženám

Blog Ženy ženám je prostorem pro inspirativní články našich lektorek a dává prostor také dalším autorkám ke sdílení svých zkušeností.
Společně se tak můžeme dělit o rozmanitou ženskou moudrost a každá z nás se může stát ženou, kterou chce ve svém životě vidět.
Blog Ženy ženám je prostorem pro inspirativní články našich lektorek a dává prostor také dalším autorkám ke sdílení svých zkušeností. Společně se tak můžeme dělit o rozmanitou ženskou moudrost a každá z nás se může stát ženou, kterou chce ve svém životě vidět.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů