Blog / Nebojte se meditace

Věda a stále nové technologie přeměnily významně vnější lidský život. Mnoho věci děláme v životě automaticky a někdy už ani nevnímáme, co vlastně děláme. Stále o něco usilujeme, hektická doba nás žene dopředu, za větším výkonem, více penězi, větším úspěchem, uspokojováním někoho jiného. Najednou ale zjistíme, že se sice máme relativně dobře, ale nějak si neumíme užívat drobné radosti všedního dne.

 

Staňte se kosmounauty do vlastního nitra

Meditation OmMeditace nám dává možnost na chvíli se zastavit, dovolit si prostě jen tak být přítomni teď a tady a podívat se, co se to v nás děje. Jako baterka nám pomáhá ozářit náš vnitřní svět a zjistit, kdo vlastně jsme a jaký je ten náš úkol tady na zemi.

Odpovědi na tyto a další podobné otázky, které nacházíme intuitivně v sobě, nám pomohou dostat se k vlastní podstatě a vnímat náš vnitřní i vnější svět s větší lehkostí a radostí.

Tím, že se zklidníme, posílíme se zevnitř a daří se nám setrvávat v klidu i v náročnějších situacích, které ostatní rozčilují a vyvádějí z míry.

Pro ty, kdo se umí uvolnit, meditovat, se svět stává bezpečným a příjemným místem.

 

Slovo meditace samo o sobě může někoho odradit, ale není se čeho bát. Správná meditace je vlastně vědomou činností, kterou má meditující pod vlastní kontrolou. Meditovat můžeme při chůzi, vaření, čtení, sportu a mnoha dalších činnostech, které ovšem děláme na vědomé úrovni, ne automaticky.

Řízená meditace nás vede do větší hloubky, pomáhá uvolnění a nalezení odpovědí na otázky, honící se nám hlavou.

 

Styly řízených meditací

  • dechové – různá dechová cvičení pod vedením kouče, která vedou ke zklidnění těla a mysli, vytváření obrazů a vizí
  • pohybové – různé pohybové aktivní meditace, které vedou k propojení tělesné a duševní části člověka. Meditovat se nemusí jen v klidu, meditaci si lze i velmi aktivně užít. I tyto meditace jsou v závěru zakončovány klidovou fází

 

Vliv meditace

Pozitivních vlivů na lidský organismus je mnoho – zklidnění mysli, vytěsnění strachů, harmonizace čaker. Ten nejdůležitější efekt z mého pohledu ale je, že se naše slova dostávají konečně do prožitků. Méně mluvíme a více prožíváme to, co děláme a co říkáme, což v důsledku ovlivňuje nejen nás samotné, ale i naše okolí a vztahy.

Při meditacích vycházím ze zdrojů:

  • OSHO kundalíní meditace, Aeoliah aktivace čaker, Hathajogové relaxační a meditační techniky, Doreen Virtue, Don Miguel Ruiz (4 dohody) a dalších
  • Z vlastní tvorby na základě nacítění energie konkrétní skupiny a vnímání vlastní intuice. Meditace se pak stává s každou skupinou zcela originální a neopakovatelnou

 

Mé meditace jsou podpořeny použitím výkladových karet a možností sdílení prožitků v bezpečném prostoru.

 

Helena Futerová

www.helenafuterova.cz

Další články v kategorii

Inspirace Zdraví
Přidejte se do diskuze

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.